Foodboss

Over Foodboss

Ontdek mijn verhaal

Mijn naam is Lieke Dommerholt, sportdiëtist bij de professionele wielerploeg Team DSM en oprichtster van Foodboss. Vaak gaat iemand pas naar een diëtist als het moet vanwege ziekte of als iemand doorverwezen wordt door de huisarts. Ik wil laten zien dat een diëtist niet saai is, ook houdt van lekker eten en daarnaast makkelijk te bereiken is voor iedereen. Ik ben zelf niet altijd het beste voorbeeld als het om gezonde voeding gaat, maar juist die eetgewoonten hebben mijn visie en aanpak vormgegeven. 

Sport heeft altijd een grote rol in mijn leven gespeeld, zelf volleybal ik al heel lang, ik ging naar het Centre for Sports and Education in Zwolle en ik verdiepte mij in de sportpsychologie. Als volleybalster hoorde ik vaak dat voeding een grote rol speelt bij het halen van sportprestaties, maar nooit kreeg ik handvaten om hier iets mee te doen. Om hier alles over te weten heb ik mij na de opleiding als diëtist verder gespecialiseerd als sportdiëtist. Nu ben ik klaar om jou alle informatie te geven die je nodig hebt om het beste uit jezelf (en je sportprestatie) te halen. 

2012-2018 – Small Business & Retail Management
Saxion Hogeschool

2015-2019 – Voeding & Diëtetiek
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

2019 – Sportdiëtetiek
HAN VDO Nijmegen

ISAK Level 1 Anthropometrist

Diëtist is een wettelijk beschermde titel. Ik sta ingeschreven bij het Kwaliteitsregister voor Paramedici (KP- nummer: 19104769589) en ik ben lid van de vereniging Sportdiëtetiek Nederland.

Visie en aanpak

Naast het gratis Foodboss E-book, waarin je alle informatie krijgt die je nodig hebt om dit keer écht je doelen te bereiken, krijgt iedereen die ik begeleid een persoonlijk weekmenu. Elke dag van de week wordt rekening gehouden met de verschillende dagelijkse actviteiten en de bijbehorende energiebehoefte. Doordat bij elk eetmoment de voedingswaarden zijn weergegeven krijg je een goed beeld van de hoeveelheden die je per dag nodig hebt en daarnaast kun je gemakkelijk schuiven met eetmomenten binnen het weekmenu. Elk weekmenu is uniek omdat het wordt afgestemd op jouw lichaamssamenstelling, persoonlijke voorkeuren en eetgewoonten. Doordat alle dagen van de week worden meegenomen zie je ook hoe je het beste jouw ‘ongezonde’ dagen kunt invullen. Het doel is dat je uiteindelijk geen weekmenu of diëten meer nodig hebt omdat je je eigen Foodboss bent geworden.

Voor sporters gebruik ik als basis altijd de sportvoedingspiramide van de Vereniging Sportdietetiek Nederland. Als sporter, op welk niveau dan ook, is het belangrijk dat de basisvoeding op orde is voordat gestart wordt met sportspecifieke voeding (voeding tijdens het sporten) en prestatiebevorderende vitaminen en supplementen. Maar ook voor sporters geldt: naast de gezonde basisvoeding houd ik dus rekening met eetgewoonten die misschien niet direct binnen de gezonde basis vallen maar wel belangrijk zijn bij het behalen van doelen. 

Aanmelding

Via het contactformulier kun je je aanmelden voor een persoonlijk voedingsadvies. Je kunt aangeven of je online begeleid wilt worden of dat je langs komt in Deventer. Het is handig als je daarnaast alvast kort beschrijft wat je hulpvraag is. Via de mail bevestig ik of ik je kan helpen en zodra ik plek heb voor nieuwe intakes wordt er een afspraak gemaakt of ontvang je het online intakeformulier.

Intake

Tijdens de intake (60 minuten) maken we kennis en stel ik vragen over jouw leven, je dagelijkse activiteiten, je eetgewoonten, je doelstellingen en eventuele klachten. Ook bespreken we jouw ingevulde voedingsdagboek. Bij online consulten wordt alles via een intakeformulier behandeld en is er eventueel kort telefonisch contact om vragen van beide kanten te beantwoorden.

Advies

Via de mail ontvang je het advies. Het advies bestaat uit het gratis Foodboss E-book, een analyse van je huidige voedingsinname inclusief praktische tips, een berekening van jouw energiebehoefte per dag, het persoonlijke weekmenu en indien nodig een advies over vitaminen- en supplementengebruik. Op basis van jouw doelen kun je nog extra specifieke informatie toegestuurd krijgen.

Vervolg

Omdat ik streef naar kwaliteit en een blijvend resultaat is afhankelijk van je doel standaard één of meerdere vervolgconsulten inbegrepen. Bij het online voedinsadvies is dit een evaluatie en bij het voedingsadvies op locatie en het sportconsult is dit een gesprek van 30-45 minuten inclusief een nieuwe meting/lichaamsanalyse. Een aanpassing in je voedingsadvies is mogelijk op basis van dit vervolgconsult.

Benieuwd wat ik eet in een week?

Krijg een exclusief kijkje in mijn voedingsdagboek en ontdek wat ik op bepaalde dagdelen eet gedurende de week. Het volledige voedingsdagboek is te zien in het Foodboss E-book.

Let op: dit is geen advies! Iedereen is uniek, heeft een andere behoefte en zijn of haar eigen wensen. Daarnaast is dit geen volledig voedingsdagboek, heb ik niet al mijn vochtinname opgeschreven en heb ik geen specifieke hoeveelheden benoemd. Dit is wel wat ik van jou nodig heb als je bij mij komt voor een intake. 

Activiteiten: werk en volleybaltraining
Ontbijt: exlusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Lunch: exclusief in het foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: 2 mandarijnen
Avondeten: pasta roomkaas rauwe ham (recept exclusief in het Foodboss E-book)
Tussendoor: tijdens training: 1 banaan
Tussendoor: na training: magere kwark met krokante muesli, honing en rozijnen

Activiteiten: werk
Ontbijt: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: schaaltje blauwe bessen
Tussendoor: cappuccino + dikke rijstwafel met 100% pindakaas
Lunch: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: 1 paprika (rauw) of een schaaltje wortels
Tussendoor: mini bounty
Avondeten: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book

Activiteiten: werk en krachttraining
Ontbijt: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Lunch: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: 1 paprika (rauw)
Tussendoor: voor krachttraining: 1 banaan
Avondeten: volkoren pita met kipshoarma (recept exclusief in het Foodboss E-book)
Tussendoor: blikje cola/fanta zero + 2 schaaltjes chips

Activiteiten: werk en volleybaltraining
Ontbijt: havermout gemaakt met amandeldrink en honing
Tussendoor: appel
Tussendoor: mini Kitkat
Lunch: 3 snee volkorenbrood, 1 met 100% pindakaas en 2 met becel light en schuddebuikjes
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Avondeten: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book

Activiteiten: werk
Ontbijt: magere yoghurt met krokante muesli
Tussendoor: schaaltje aardbeien
Lunch: Italiaanse bol filet american van de bakker
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Avondeten: exclusief in het Foodboss E-book

Activiteiten: volleybalwedstrijd

Exclusief in het Foodboss E-book

Rustdag
Ontbijt: 2 volkoren pannenkoeken, 1 met jam en 1 met stroop en poedersuiker
Lunch: exclusief in het Foodboss E-book
Tussendoor: exclusief in het Foodboss E-book
Avondeten: exclusief in het Foodboss E-book

Bekijk het aanbod

Klik hieronder en kies de begeleiding die bij je past.

Contact
  • info@foodboss.nl
  • 06 11 97 11 90
Aangesloten bij: